יום חמישי , אוקטובר 23 2014
חדשות חמות

מצב פריצת Jailbreak עבור iOS 6

זה נראה כאילו שאנחנו נמצאים כעת בעיצומו של התהליך אותו מכנים מספר אנשים כ"עונת הפריצה".  אפל רק פרסמה את מכשיר האייפון החדש, האייפוד טאצ', ועדכון משמעותי (יחסית) למערכת ההפעלה iOS. וכרגיל, הדבר באמת זעזע את זירת הפריצה.

מתי המכשירים החדשים יהיו ניתנים לפריצה? ומה עם iOS 6? לאחרונה צפינו בעלייה דרמטית במספר השאלות שנשלחות אלינו ואפילו נשאלות בתגובות של כתבות שונות באתר, ולכן חשבתי שזהו הזמן לספק לכם עדכון.

האם מערכת ההפעלה iOS 6 יכולה להיפרץ?

נכון לעכשיו, ברוב המקרים, התשובה היא לא. מעבדים חדשים יותר כמו A5 ו-A6 לא ניתנים כעת לפריצה על מערכת iOS 6 בשל העובדה שעוד לא נמצאה "נקודת יציאה" או "bootrom", אם תרצו, עבורם. ואפילו לכמה מכשירים ישנים יותר התוצאה לא תהיה טובה. זו פריצה קשורה, כזו שמשאירה אתכם מחוברים לדאגות המכשיר 24/7, משמע תהיו חייבים לפרוץ את המכשיר מחדש בכל הפעלה, ולהתקין את סידיה על מכשירכם באופן ידני.

ובכל זאת, עבור סוגי ה"הרפתקאנים" שבינינו, המכשירים הבאים יכולים להיפרץ כעת עם גרסת iOS 6 בשימוש הכלי RedSn0w של ה-Dev Team's:

  • אייפון 3GS
  • אייפון 4
  • אייפוד טאצ' 4

אם אתם מעוניינים, תוכלו להשתמש במדריך השלם שהכין כתב האתר יונתן כצלנסון, לפריצת מכשירים אלו, וכולל גם כיצד להתקין את סידיה. אבל, שוב, הדבר לא מאוד מומלץ. גם ה-Dev Team בכבודם ובעצמם מדגישים כי הגרסה הזו באמת רק עבור מפתחים מנוסים.

בנוסף לכל, תוכלו גם לקרוא את מדריך העזר אוסף שאלות ותשובות בכל הנוגע לפריצת iOS 6 שהוכן על-ידי כתב האתר אריק שיינר ומסביר אודות שדרוג, שנמוך וההבדלים בין הפריצות השונות במערכת.

מתי אנו יכולים לצפות לשחרור הפריצה הרשמית?

זו, ככל הנראה, השאלה הפופולרית ביותר שנשאלה עד כה, בדיוק כגודל קושי התשובה. אנחנו לא יודעים. אנו מודעים לכך שישנם מספר "חוקרים" שמחפשים כל פרט, אבל נכון לעכשיו לא נשמע דבר אודות כל תהליך התקדמות או תאריך שחרור כלשהו. בשנה שעברה, פריצת iOS 5 לקחה כ-3 חודשים לפני שחרורה. אבל ככל הנראה שלא מדובר באותו המקרה השנה.

התחזית, לעומת זאת, נראת אומנם אופטימית עבור אנשים בעלי מכשירים ישנים יותר. עבורם, iOS 6 כבר ניתנת לפריצה, הגם אם רק קשורה, וזה באמת רק עניין של לבצע אפשרות לפריצה שאינה קשורה ולחכות שמפתחים יעדכנו את תוספי הסידיה שלהם בהתאמה למערכת החדשה.

יחד עם זאת, בהתקנים חדשים, התחזית אינה עגומה לגמרי. לפני מספר שבועות, קבוצה של חוקרי אבטחה הולנדית הצליחה לפרוץ באג בדפדפן הספארי באייפון 4S, בתחרות ה-Pwn2Own. הדבר החשוב כאן הוא שלדבריהם, הבעיה עוד אינה תוקנה במערכת ה-iOS 6 ולכן יש לנצל זאת כקצה חוט לפריצה עבור מכשירים אלו.

מה עוד צריך לדעת?

לא הרבה, בעצם. המצב של 6 jailbreak iOS הוא די פשוט. יש כמה מכשירים שיכולים להיות jailbroken על הקושחה החדשה, אם כי אנחנו לא ממש ממליצים על זה עדיין, וכל מכשירי A5 החדשים יותר לא יכולים.

כתמיד, אנו נדאג להעביר לכם מידע חדש אודות הפריצה ברגע שנדע אודותיו, ולכן כדאי לכם להמשיך ולעקוב.

אודות אראל אדוני

שמי אראל אדוני, מנהל בכיר ויועץ לשוני באתר, חובב גאדג'טים ומעריץ את חברת Apple בפרט. במשך היום יום, במיוחד בתור היותי נער, אני מתעסק עם טכנולוגיה רבה ותמיד נמצא עם היד על הדופק במטרה להביא לכם את המידע המעניין והטוב ביותר. | דוא"ל: ereladoni@iphoneil.net

לא נמצא

45 תגובות

  1. **The new iPaD (3) 64GB + 3G** 13 באוקטובר 2012 ב 10:08 -

    עם יש לי אייפון 3gs עם בוטרום ישן אז יש לי פריצה לא קשורה?

    (0)
    (0)

    אסף מורז הגיב:

    אם* וכן!

    (0)
    (1)

    bennyzakala הגיב:

    שוחרר סרטון על ידי dreamjailbreak המראה את תהליך הפריצה ios6 יש לעקוב אחריו בטוויטר

    (0)
    (0)
  2. noamap 13 באוקטובר 2012 ב 10:09 -

    ל3gs עם בוטרום ישן עדיין יש פריצה לא קשורה נכון??

    (0)
    (0)

    אריק שיינר הגיב:

    נכון, אבל עדיין תאלצו להתקין את Cydia ידני, והיא לא תותקן ישר. מעבר לזה רוב הטוייקים אינם תומכים ב iOS 6 כך שאני לא רואה שום סיבה לפרוץ כרגע.

    (0)
    (0)

    **The new iPaD (3) 64GB + 3G** הגיב:

    אין לי בעיה עם זה, אני רוצה להתקין כמה טוויקים בסיסיים, כמו activator, וbitesms וכו.. (טוויקים שתומכים בios6)

    (0)
    (0)
  3. YANIV ALON 13 באוקטובר 2012 ב 10:38 -

    מתי יהיה פריצה לiOS 6 עם סידיה

    (0)
    (0)

    אריק שיינר הגיב:

    ביום שני בשעה 9 בבוקר

    (0)
    (0)

    Lidor הגיב:

    אתה מסטלבט עליו נכון?

    (0)
    (0)

    ofer7845 הגיב:

    כן הוא מסתלבט..
    לא ב 9 בבוקר, ב 10 בבוקר בדיוק!

    (0)
    (0)

    אסף מורז הגיב:

    כן לצערי כי השאלות הללו הן שאלות קיטבג שחוזרות על עצמן שוב ושוב.

    (0)
    (0)
  4. balagosh 13 באוקטובר 2012 ב 10:49 -

    בואו נהיה גלויים..
    מאז IOS 5 כבר לא שווה לפרוץ לדעתי, כל הטווקים השווים שהיו בסידה וחסרים באייפון נמצאים עכשיו באופן מובנה.. אני בלי פריצה כבר חודשים ולא מרגיש צורך בכלל לפרוץ..
    פעם, היה שווה לפרוץ כי האייפון היה שווה כמעט כלום בלי הפריצה, והיה באמת שווה להתקין טוויקים מסידה כמו מולטיטסקינג, תיקיות והכי חשוב אולטראסנאו..
    היום כל המכשירים פתוחים..
    וכבר תקופה אני עוקב אחרי עדכוני הטווקים מסידה ואין שום דבר הכרחי כלכך כמו פעם..
    ז״א אני יכול לחיות בלי ״עיצוב באנרים״ ו״ביטול הx כשהאפליקציה רועדת״ ו״גישה מהירה לאמוג׳י״..
    באמת, תחשבו על זה ברצינות.. מה בכלל יש בפריצה היום?!
    שלא נדבר על מהירות המכשיר בלי פריצה שזה לדעתי שווה הכל..
    חומר למחשבה..

    (0)
    (0)

    אסף מורז הגיב:

    הפריצה תמיד תהיה נחוצה ותמיד ימקסמו את הקיים בצורה טובה יותר. אגב, יש אנשים שעדיין משתמשים באולטרהסנו, יש כאלו שחלק מהכפתורים שלהם או אחד מהם לא תקינים (אקטיבטור) ויש כאלו שרוצים ליהנות מהמכשיר שעם כל הכבוד לאפל, היא עדיין מונעת הרבה מהכיף שמקבלים ביחד עם הפריצה.

    חומר למחשבה...

    (0)
    (0)

    balagosh הגיב:

    בסדר אבל עדיין אפשר לתקן במעבדה..
    לא אמרתי שאסור לפרוץ, הרעיון שלי הינ פשוט שהפריצה לא הכרחית כמו פעם..
    אני גם הייתי מאלה שמחכה לפריצה כמו מטורף אבל היום אני לא רואה בה משהו נחוץ כלכך.. גם כשהייתי על IOS 5 שניתנת לפריצה לא פרצתי ולא הרגשתי צורך.. ואם כבר המון מדברים כל מהירות וחיי סוללה, בלי פריצה אתה נהנה משני דברים אלה.. שלא נדבר על זה שהטווקים כבר עולים כסף ואף אחד לא מבטיח התאמה עתידית וכל הבלגאן הזה..
    אני למשל רכשתי טוויק ב6$ שמאפשר בלותוס וזה עבר חלקית חודש ומאז זה לא נתמך בשום גירסה.. אני שונא את אפל אבל עדיין לפחות זה חברה עולמית ומחוייבת לא כמו ההאקרים עם כל הכבוד..

    (0)
    (0)

    zionsas הגיב:

    מסכים איתך לחלוטין

    (0)
    (0)

    Nevo הגיב:

    בשביל תקלה בכפתור הבית או הנעילה יש את אסיסטיב טאצ (הנקודה הזאת) שממש לא מפריעה

    (0)
    (0)

    isrsa הגיב:

    זה לא ממש מדוייק הנקודה הזאת די מציקה

    (0)
    (0)

    ivron הגיב:

    אני בדילמה בגלל כל נושא הפריצה הזאת!
    אני חסיד של מכשירי אפל בכלל ואייפון בפרט, מהמכשיר הראשון שהוציאו, וכל מכשיר חדש שרכשתי (כיום 4S פרוץ 5.1.1) תמיד פרצתי את המכשיר, וגם אמרתי לעצמי תמיד, שאם לא הייתה פריצה לאייפון, הייתי מזמן עובר לאנדרואיד. בימים הקרובים, אני צפוי לקבל את האייפון 5 32GB ויש לי אפשרות גם להביא את הגלקסי 3, אני בעד הגן הפתוח ונמאס לי לפרוץ! ראיתי אצל חברים שהיו בראש תפוח שלי(; עוברים לאנדרואיד החדשים ומאוד מרוצים,
    מה אתם הייתם עושים?!

    (0)
    (0)

    lamdin הגיב:

    3gUnrestrictor...
    iCaughtYa
    SMSninja
    biteSMS
    FolderEnhancer
    HebrewMenukad
    I'm Busy SMS
    iCleaner

    iSmartDialet
    KillBakground
    PwnTunes
    SMS2mail

    (0)
    (0)

    balagosh הגיב:

    חוץ מה pwntunes הכל נמצא היום מובנה.. (גם לא נתמכת בגרסה החדשה)
    או שאתה באמת כותב סמסים עם ניקוד?!

    (0)
    (0)

    גיל הגיב:

    אם אתה לא מכיר את התוספים אז אל תגיב.
    כל התוספים באו לשפר את חווית המשתמש באייפון בדברים שחסרים ועדיין חסרים.
    עוד לא ראיתי שבiOS אפשר לסגור את כל האפליקציות בלחיצה אחת ולא ראיתי אפשרות להשיב או לשלוח הודעה מבלי לצאת מכל מקום שאתה נמצא במכשיר ובשניות.
    לא ראיתי אפשרות לשים תיקיה בתוך תיקיה ולא ראיתי אפשרות לכבות או להדליק את הbt או wifi בשניה מבלי לצאת ולהיכנס לתפריטים .
    iOS היא מערכת טובה אבל יש בה הרבה חוסרים אותם ניתן להשלים רק ע״י פריצה.
    בתור אחד שמשתמש באייפון פרוץ עוד מימי ה2g הראשון ועוד לפני שהיה סידיה קראו לזה אינסטולר( לא אינסטולוס של התכנים לא חוקיים) ומאז אני פורץ כל מכשיר וזאת פעם ראשונה שיוצא לי להשתמש במכשיר לא פרוץ וזה חוויה קשה מאוד קשה לי להתרגל. אם לא תיצא פריצה בקרוב אני בהחלט ייאלץ לוותר על האייפון 5 החדש ולעבור לאנדרואיד ומי שמכיר אותי יודע כמה שאני שונא את אנדרואיד ותמיד היללתי את אפל אבל זה מכיוון שהייתה פריצה שנתנה לי מה שחסר. תמיד אמרתי לכל מעריצי האנדרואיד שכל מה שהם חושבים שטוב באנדרואיד אני מקבל באייפון בזכות הפריצה ועד עכשיו תמיד נשארתי עם הפריצה ולא עדכנתי גרסה עד שלא יצאה. אבל בגלל שחשקתי באייפון 5 לא יכולתי לחכות ומכרתי את ה4s על 5.1.1 הפרוץ שלו ורכשתי אייפון 5. ברגע שתהיה פריצה מצידי לא לעדכן את המכשיר לעולם העיקר שתהיה פריצה שם יש את כל השיפורים גם ככה ועוד לפני.

    (0)
    (0)

    עידן רפאלי הגיב:

    אני מסכים איתך, המכשיר שלי לא פרוץ כלל, אמנם אני כעת בגרסה iOS 6 אך כאשר תצא פריצה אני ככל הנראה לא אפרוץ.
    הדבר שהכי מעצבן אותי ב-iOS זה שמגרסה 4 ומעלה המולטי-טאסקינג לא השתנה. כאילו אפל מדלגים על זה בניגוד למערכת ההפעלה של אנדרואיד 4.0-4.1. אני מרגיש צורך לסגור ולנהל את היישומים הפתוחים בצורה טובה יותר באייפון.

    (0)
    (0)

    ofir74a הגיב:

    מסכים איתך לגמרי! שידרתי את האייפון 4 שלי ל6 וגם את האייפד החדש, שמרתי חתימות למקרה שאתחרט, נכון לכרגע המכשירים עובדים יפה וחלק ללא צורך לעשות ריספרינג כל כמה שעות וללא קריסות מיותרות. אני חושב שאני לא יפרוץ יותר.....

    (0)
    (0)

    יובל הגיב:

    אני מרגיש כמוך.
    אני גם הייתי פרוץ בגרסה 5 עד שבשלב מסויים זה כבר נראה לי מיותר לחלוטין, מצאתי את עצמי רק מוחק טוויקים כדי לשפר ביצועים ושמתי לב שאין שום דבר שאני לא מסוגל לוותר עליו. מ5.1.1 אני עם מכשיר לא פרוץ ופשוט לא מעניין אותי לפרוץ.

    באייפד הסיפור אחר, לא הייתי מסתדר בלי פריצה

    (0)
    (0)

    ofir74a הגיב:

    באייפד הדבר היחידי שממש חסר לי הוא protube. מעבר לזה ממש לא מפריע לי. רק עכשיו אני מבין כמה שהפריצה התערבה במערכת ההפעלה והפריעה לה לעבוד חלק. וממש לא התקנתי הרבה טוויקים. לדעתי עצם הפריצה כבר מוציאה את המערכת מיציבות.

    (0)
    (0)

    גיל הגיב:

    אני לא מעדכן אף פעם גרסה טובה ככל שתהיה כי שום עדכון לא משתווה לשדרוגים של סידיה. לצערי כרגע עקב השדרוג לאייפון 5 אני תקוע על גרסה ללא פריצה וזה קשה מאוד אני חייב לציין ואני לא מאלה שמתקינים מסעדה בלי סוף ומשנים את המראה וערכות נושא וכל השטויות האלו .
    אבל יש כמה תוספים שקשה לי מאוד בעיקר sbsettings, bitesms,callbar,remove backround,folderenancer.
    אם יהיה את כולם במכשיר באמת לא אצטרך לפרוץ יותר.

    (0)
    (0)

    balagosh הגיב:

    הטווקים שהזכרת אם שמת לב הם שדרוגים לדברים קיימים ולא משהו חדש..
    למשל folderenhancer.. אז תעשה עוד תיקייה מה העניין? ותהנה ממכשיר יציב מהיר ובלי קריסות..
    הרי שדרגת למכשיר חדש בשביל זה לא?

    (0)
    (0)

    Lidor הגיב:

    אני לא יכול בלי igotyou ו bitesms...

    (0)
    (0)

    גיל הגיב:

    אתה כנראה לא יודע על מה אתה מדבר?
    איזה שדרוגים למשהו קיים? לא קיים שום דבר זה בiOS לא פרוץ. היום כדי להדליק לגבות את הwifi או bt אני צריך לצאת מהיכן שאני נמצא להיכנס להגדרות ולשנות ואז לצאת שוב ולחזור לאן שהייתי.
    ממש מעיק במקום שנייה של החלקה בsbsettings.
    כנ״ל לגבי שליחת הודעה צריך לעבור אותו תהליך מעיק.
    כנ״ל לגבי שאני מקבל שיחה הוא זורק אותי מאיפה שהייתי בלי לשאול למרות שאני יכול לחכות כמה שניות לפני שאני עונה כמו בcallbar.
    כנ״ל לגבי סגירת אפליקציות מעיק ממש לסגור אפליקציה אחת אחת במקום שלמשל לקבוע שניעור סוגר את כולם בשנייה.
    לגבי הfolder enhancer זה הרבה יותר נח שאתה יכול לעשות ספריות בתוך ספריות ולארגן הרבה יותר ביעילות את האייקונים.
    גם זה מאפשר שאחרי שלחצת הוא יוצא מהתיקייה וזה עובד הרסה יותר מהר ונח.
    משימוש של שנים בפריצה השימוש במערכת ללא פריצה ממש קשה .
    ולא אם לא משתגעים עם התוספים ומתקינים רק מה שצריך המערכת לא נתקעת ועובדת מצויין ללא שום בעיה.

    (0)
    (0)

    אסף מורז הגיב:

    גיל היקר! כל מילה בסלע, פשוט הוצאת לי את המילים מהפה.

    (0)
    (0)
  5. eshelariel 13 באוקטובר 2012 ב 10:56 -

    מי שכל כך חשובה לא הפריצה והוא בiOS 6 שיתקין free my apps אני מישתמש בזה זה אחלה מתקינים את הפרופיל שלהם והם לא נוגעים לכם בדברים האישים כתובת האתר שלהם היא m.freemyapps.com
    וזה חוקי לגמרי אפל אישרה את זה תהנו

    (0)
    (0)

    cluber77 הגיב:

    Freemyapps, הם נוכלים, אני ועוד אלפי אנשים ברשת סובלים מאותה בעיה, יש לנו מספיק קרדיטים כדי לקבל אייטונס gift card, וברגע שרוצים לממש את הכרטיס, מקבלים כל מיני הודעות מוזרות שאו שאין מספיק קרדיטים, או שהמתנה לא זמינה ועוד כהנה וכהנה הודעות.
    יש אלפי תלונות ומה שהכי מעצבן הוא שהם בכלל לא מגיבים ומתעלמים מכולם ומי שמעז להתלונן בדף הפייסבוק שלהם, הם פשוט חוסמים אותו, בושה.

    (0)
    (0)

    אסף מורז הגיב:

    ומה הקשר בין זה לפריצה???

    (0)
    (0)

    עידן רפאלי הגיב:

    עוד לא התרגלת לזה? הדור הישראלי של בני הנוער עדיין חושב שפריצה משמשת להורדת תוכנות פיראטיות בלבד. לצערנו הרב.

    (0)
    (0)

    haimgreen הגיב:

    מסכים עם עידן, האחיין שלי כל כך רוצה שאני אפרוץ את האייפון שלו אך ורק כדי להוריד משחקים בחינם, זה מעצבן אותי ברמות קשות, אלף פעם הסברתי לו שזה לו העיקר, בכלל להשוות פריצה להורדת משחקים פרוצים היא עלבון לקהילת המפתחים בסידיה וחבל.
    ( עדיין לא פרצתי לו..)

    (0)
    (0)

    eshelariel הגיב:

    אסף תגיד יש מצב אתה נותן לי חשבון מפתח

    (0)
    (0)

    Lidor הגיב:

    חחחח מה אתה רציני שככה הם עושים אני כבר הצלחתי פעמיים לקבל 10$

    (0)
    (0)

    goal18 הגיב:

    cluber77 , יש לך משתמש אמריקאי באפסטור ?

    (0)
    (0)
  6. danielelel 13 באוקטובר 2012 ב 13:09 -

    עזבו שטויות.
    האם הפריצה לאפל טיוי 2 לגרסה האחרונה תצא יחד עם הפריצה ל ios6?

    (0)
    (0)
  7. dudubitn1 14 באוקטובר 2012 ב 14:34 -

    לדעתי זו הפעם הראשונה שאין בהלת פריצה מצד הפורצים עצמם. שיצא הiso5 היו עידכונים שוטפים והבטחות לעתיד הפעם יש דממת מוות בנוגע לתהליך הזה. יש לכך שתי סיבות: 1. אין שינויים כאלה מסעירים וקיצוניים בiso6. הסיבה השנייה 2.האכזבה מהאייפון 5 גרמה גם להוריד התלהבות בנוגע לiso6....תוסיפו לכך שאותם מפתחים עצמאיים\האקרים כבר לא ששים אליי קרב להתחרות מי יצליח לפצח ראשון את המערכת ההפעלה הזו...

    (0)
    (0)
  8. iram 30 באוקטובר 2012 ב 14:28 -

    מישהו יודע עם עדין אפשר לשנמך 4s ל5.1.1?

    (0)
    (0)
  9. אסף 16 בנובמבר 2012 ב 11:03 -

    לא קשור לכתבה אבל רני צריך עזרה דחוף
    קניתי שלשום אייפון 5 בשוויץ, הפעלתי אותו בארץ ואני רואה שה wi fi שלו דפוק, הקליטה מאד חלשה, אני צריך לעמוד ממש על הראוטר כדי לקלוט, במכשירים אחרים בקליטה נהדרת כך שהבעיה באייפון הספציפי, איך אני מפעיל את האחריות? למי פונים ? האתק של אפל הוא כמו מבוך שבסופו כביש ללא מוצא, אין תשובות, מה עושים ??

    (0)
    (0)
  10. Emil_Bagvanov 1 בדצמבר 2012 ב 18:21 -

    מתי יוצא פריצה לא קשורה לאיפון 4s????????

    (0)
    (0)
  11. salih.nb 13 בינואר 2013 ב 16:17 -

    יש לי שאלה האם יש פריצה לא קשורה לאיפון 4 בגירסה של 6.0.1 ?? ואם כן איפה אני מוצא אותה

    (0)
    (0)
  12. מי היה מאמין .. לקרוא את הכתבה ולקרוא שלא יודעים אם תצא פריצה,והיום אנחנו נהנים ממנה

    (0)
    (0)

הוספת תגובה

הוספת תגובה בעזרת פייסבוק